Вибираємо правильно лікарню та лікаря

Поділитись:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

В українській медицині, попри деклароване право вибирати лікаря чи лікарню, немає елементарних критеріїв для їх порівняння. Не те, що їх приховують — їх просто не існує. Є багато цифр і показників, які абсолютно нічого не говорять про те, де кращі лікарі й ефективніше лікування.

Вигляд лікарні

Довіряйте своїм відчуттям

Першими говорять про стан лікувального закладу відчуття людини. Те, що вона бачить, чує, відчуває нюхом — багато розповідає про заклад. В принципі, це ті речі, які формують перше, найсильніше враження.

Приватні клініки використовують рекламу і різні маркетингові викрути, щоб справити на свого потенційного клієнта перше враження. Навіть до того, як він прийде в лікарню.

Державні такими дурницями не займаються. І зустрічають своїх відвідувачів “запахом лікарні”, чергою біля реєстратури, ґвалтом через недотримання тієї черги. Елементарні речі покажуть, що можна очікувати від установи. Деякі вже настільки вкоренились в підсвідомість, що якби у держлікарні відвідувачів зустрічала не реєстратура, а ресепшн — стався би масовий культурний шок 🙂 

Варто обмовитись, якщо оцінити такі побутові речі здатні абсолютно всі, то рівень медичного устаткування, його модерновість, речі дуже технічні. Думати, що цей апарат дуже хороший, покладаючись на його «красивий вигляд» – буде помилкою. Як і вірити рекламі про найновіший і унікальний прилад на всю околицю.

Сарафанне радіо

Відгуки – це другий потужний фактор, який дозволить визначитись з вибором лікарні чи лікаря. Тут працюють як і поради друзів, так і спеціалізовані міські форуми. Іноді є цілі теми, де радять хороших лікарів. Чим більше точок зору зібрати – тим виваженіший зробите вибір. Можливо, порадити хорошого спеціаліста зможе інший лікар.

Гроші вирішують НЕ все

Поширений міф, що оплативши перебування в лікарні, забезпечите якість лікування. В нашій, особливо державній, медицині купують не якість, а доступ до медичної допомоги. Те що називається «звернули увагу» є невід’ємною частиною доступності медичної допомоги, але ніяк не додатковим сервісом.

Я розумію, як працюють наші державні лікарні. Доводилось бувати, як то кажуть, по ту сторону фонендоскопу. Проте неофіційні платежі жодним чином не гарантують якість отриманої допомоги, тільки факт її надання.

Незалежні рейтинги та стандартизація

Необхідність чітких критеріїв для оцінки якості медичних послуг зумовила існування закордонних стандартаційних організацій. Деякі лікарні в Україні вже мають такі міжнародні сертифікати. Причому не обов’язково приватні. Моя однокурсниця працює в лікарні, сертифікованій за міжнародним стандартом ISO 9001:2000. Її відгуки про роботу там дуже позитивні.

Відповідність міжнародним стандартам більше говорить про якість, ніж звичайна вітчизняна акредитація. Варто звертати на це увагу при виборі лікарні.

А як Ви вибираєте лікарню чи лікаря?

Володимир Хильчук

Володимир Хильчук

Досліджую технології, комунікації і лідерство в охороні здоров'я. Публікації у блозі — мій особистий погляд на майбутнє і теперішнє української медицини.
Володимир Хильчук
Поділитись:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone