Коли лікарі не спілкуються — страждають люди

Поділитись:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Спілкування людей — необхідний компонент роботи лікувальних закладів. Перепони у формуванні командної роботи, яка є конкурентною перевагою на ринку медичних послуг, викликані самою структурою лікарень. Всі кабінети і відділення функціонально розділені і відмежовані. Як і люди, що там працюють.

Лікарі розмовляють?

 Коли лікарі мовчать

Працюючи лікарем, часто чую “тут лікар пише…”, та що там — сам так говорю. Мова термінів і документації настільки високо підноситься, що стає замінником спілкуванню між лікарями. Від цього страждає пацієнт, який виконує роль телеграфу, оббігаючи всі кабінети. Та лікарі, які працюючи розрізнено, обмежують свою компетенцію та обмін клінічними знаннями, що також опосередковано негативно впливає на якість медичних послуг.

Ніхто не говорить ні з ким, і від цього гірше тільки пацієнту. В мовчанні між лікарями губиться те «Ми лікуємо людину, а не хворобу».

Міжперсональна комунікація лікарів

В Україні довіряють людям, але не має довіри до об’єднань людей.  Так само і в медицині. Якщо  потрібна спеціалізована діагностика чи лікування — лікар має(повинен мати) особистий контакт з колегами. Все спілкування базується на міжперсональних контактах. На жаль, це заслуга окремих людей, а не медичної системи.

Вони зменшують негатив від спроб користування медичними послугами в державній медицині.

Будуємо комунікацію

То чому не розвивати цю перевагу, допомагаючи працювати лікарям разом? Особливо в час невпевненості й приходу змін до охорони здоров’я України. Сподіваюсь останні не забаряться.

Важливо створювати умови для спілкування та обміну інформацією. Бо спонтанність та ініціативність в переважної більшості лікарів прямує до нуля. Хоча нічого дивного в цьому немає — типова поведінка закріпачених працівників.

Спілкування має бути в дизайні

Лікарні повинні позбутись вузьких темних коридорів. Як у прямому, так і переносному сенсі. Архітектура розвинулась достатньо, щоб не тільки будувати відділення, але й створювати ергономічні для обміну досвідом простори.

Потрібно забрати стіл до якого прив’язаний лікар і черга під кабінетом. Не можна щоб люди були як лотерейні кульки, які потрапляють в певну лунку. Організація допомоги повинна забезпечувати якість послуг усіх лікарів, а не особливо совісних.

Спілкування є передумовою командної роботи. Команда краще працює і дає кращий результат. Задля цього існує медицина. В цьому різниця між лікарями які лікують, а які виліковують. Які мовчать, а які спілкуються.

Ромео і Джульєтта померли через недостатність комунікації. Не повторюйте їхніх помилок.

P.S.: Говорячи про спілкування, я маю на увазі розмови по суті, а не пусте базікання. Красномовство хоч і допомагає комунікації, але не заміняє її.

Володимир Хильчук

Володимир Хильчук

Досліджую технології, комунікації і лідерство в охороні здоров'я. Публікації у блозі — мій особистий погляд на майбутнє і теперішнє української медицини.
Володимир Хильчук
Поділитись:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone